loading...

وارشانه

بعضی از مردم ذاتا از تنهایی لذت می‌برند و برای بعضی دیگر تنهابودن معضلی جدی است. اگر شما جزو دسته دوم هستید، نباید نگران باشید. برای شما هم راه‌هایی هست که از تنهابودن ناراحت نباشید. فرقی هم نمی‌کند که چه احساسی راجع به تنهایی دارید، ایجاد رابطه‌ای خوب با خودتان سرمایه‌گذاری ارزشمندی است. از این گذشته، هر کسی زمان زیادی را با خودش می‌گذراند پس بهتر است همه یاد بگیریم که چطور از تنها زندگی‌کردن لذت ببریم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رضا بازدید : 48 سه شنبه 23 فروردین 1401 زمان : 16:30 نظرات (0)

• قرص آترومد بی از عصاره کنگر فرنگی تهیه شده و کلسترول نامرغوب را کاهش و کلسترول مرغوب را افزایش می دهد و مانع از رسوب چربی در جدار رگ ها می شود. از کبد محافظت می کند و قند خون را کنترل می کند.

رضا بازدید : 46 سه شنبه 23 فروردین 1401 زمان : 16:28 نظرات (0)

گریپ فروت میوه‌ای از خانواده مرکبات است که از پیوند پرتقال و دارابی به دست آمده است. این میوه شگفت انگیز نیز مانند لیمو ترش سرشاز از ویتامین c می باشد و در فصل پاییز و زمستان می توان از خواص دارویی آن برای بهبود سرماخوردگی بهره برد.

رضا بازدید : 41 چهارشنبه 04 اسفند 1400 زمان : 14:07 نظرات (0)

در طول روز همه‌ی ما ممکن است لحظات ناخوشایندی را تجربه کنیم. گاهی بی‌حوصله هستیم، افکار منفی به سراغ‌مان می‌آیند، غر می‌زنیم یا به عبارتی حال‌مان خوب نیست. نمی‌توانیم بگوییم و بخندیم، شوخی کنیم و لذت ببریم. میزان شادی و سرحال بودن رابطه‌ی مستقیمی با توانایی مدیریت افکار منفی دارد. اما واقعا علت افکار منفی چیست و چگونه می‌توانیم آنها را متوقف کنیم؟ راه‌های متفاوتی برای مواجهه با افکار منفی وجود دارد، می‌توان آنها را پذیرفت، نادیده گرفت یا به شکلی منطقی با آنها روبه‌رو شد. افکار منفی کیفیت زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، اعتماد به نفس و عزت نفس ما را مخدوش می‌کنند و به زبان خودمانی روزگارمان را سیاه می‌کنند. 

رضا بازدید : 51 چهارشنبه 04 اسفند 1400 زمان : 14:02 نظرات (0)

زالزالک یا کویج از گیاهانی دارویی بوده و در ارتفاعات بالای 2500 متر رشد میکند. زالزالک در سراسر اروپا، آفریقای شمالی و بریتانیا به وفور یافت میشود، در ایران هم در نواحی دامنههای جنوبی البرز، گیلان، مازندران، گرگان، آذربایجان، بروجرد، کهکیلویه و بویراحمد، اراک و لرستان میروید. این میوه اگرچه اندازهای کوچک دارد ولی بسیار پرفایده و مغذی است و به رنگ‌‌های زرد و نارنجی دیده میشود. میوه زالزالک سرشار از ویتامینهای A، B، C بوده و دارای کلسیم نیز هست. فواید دارویی زالزالک بسیار گسترده بوده، مهم‌ترین خواص زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان داده، مصرف زالزالک در درمان برخی بیماری‌ها، از سرطان گرفته تا چاقی اثر مثبت دارد و این تاثیر به دلیل خواص ضد‌ التهابی ماده آنتوسیانین موجود در آن است. قسمتهای مورد استفاده این گیاه غیر از میوه، هسته، گل و برگ آن است که در طب سنتی کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با خواص زالزالک و مضرات آن با ما همراه باشید.

رضا بازدید : 43 چهارشنبه 04 اسفند 1400 زمان : 13:57 نظرات (0)

ویتامین D برای سلامت استخوان و تعدادی دیگر از اندام‌های بدن مانند ماهیچه‌ها، دندان‌ها و حتی تقویت سیستم ایمنی بدن، اهمیت بسیار زیادی دارد. اما مشکلی که وجود دارد این است که ویتامین دی به سختی از منابع غذایی معمولی به دست می‌آید و تامین اندازه مورد نیاز بدن، تنها از طریق مصرف منابع ویتامین D امکان پذیر نیست و باید از فرآورده‌هایی مثل شیر یا غلاتی که با این ویتامین غنی شده‌اند، استفاده نمود.

رضا بازدید : 46 سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 13:03 نظرات (0)

قرص کلونازپام یکی از داروهایی است که برای درمان بیماری های روحی و روانی تجویز می شود. این قرص موجب می شود استرس های زیاد و غیر طبیعی تحت کنترل در بیاید.

اما این را به خاطر داشته باشید این قرص با تمام مزیت های درمانی که دارد باید بسیار با احتیاط مصرف شود؛ چرا که اعتیاد به آن بسیار بالا است. در نتیجه دوز مصرفی آن نباید بدون مشورت پزشک بیشتر شود.

اگر این دارو تحت نظر یک پزشک مصرف شود نه تنها باعث اعتیاد نمی شود بلکه خاصیت درمانی آن بسیار بالا است. اما این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که داروهای روحی و روانی را در زمان مشخص و با دوز تعیین شده مصرف کنید.

رضا بازدید : 51 سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 12:57 نظرات (0)

ایسنا/کردستان به گفته یک کارشناس تغذیه، یکی از بهترین دمنوش‌های گیاهی و پرخاصیت که در تمام فصول سال و به ویژه در فصل بهار کاربرد دارد و از تاثیر شگفت‌انگیزی برخوردار است؛ دمنوش اسطوخودوس یا گیاه لاوندر است.

سارا فوضی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دمنوش گیاهی اسطوخودوس یا گیاه لاوندر در کاهش استرس و اضطراب موثر بوده و به لحاظ گیاه‌شناسی قسمت‌های برگ و سبز این گیاه که حاوی اسانس‌های روغنی هستند قابلیت مصارف داروی دارند.

 

رضا بازدید : 34 سه شنبه 08 مهر 1399 زمان : 12:58 نظرات (0)

زایمان طبیعی یکی از روش‌های وضع حمل است که از ابتدای وجود برای متولد شدن نوزاد، انجام می‌شود. امروزه پزشکان زمان حدودی برای این نوع وضع حمل مشخص می‌کنند تا مادران آمادگی لازم را برای این موضوع داشته باشند.

زایمان طبیعی چیست

رضا بازدید : 29 یکشنبه 06 مهر 1399 زمان : 13:50 نظرات (0)

سلام دوستان خوبم امیدوارم حالتون عالی باشه!

حتما شده خیلی وقتا دلتون می‌خواد ورزش کنید ولی بعد یک مدت رها می‌کنید یا بی انگیزه می‌شید! یا نمیتونین از خوراکی هایی که دوست دارید دست بکشید و میگید اصلا لاغر بشم یا چاق بشم که چی بشه؟!

خب من با توجه به جلسات مشاوره ام میخوام به شما چندتا راهکار بدم تا با استفاده از اونا اصلا برای خودتون مشخص بشه میخواید تناسب اندام داشته باشید یا نه؟ و اگر اره راحت تر شروع کنید به ورزش و تغذیه مناسب!

خب بزن بریم.

۱- اول از همه روی باورهای ذهنی ات کار کن تا وقتی ورزش رو دشمن خودت بدونی و یا فقط برای وزن کم کردن یا اضافه کردن بخوای ورزش کنی به هیچ جا نمی‌رسی پس خودت رو خسته نکن!تا وقتی چاقی رو نشانه قدرت بدونی یا نماد ثروتمندی پس توقع لاغر شدن هم نداشته باش!

۲-در کنار کار کردن روی موانع ذهنی ات روی ورزش و تغذیه هم تمرکزت را بگذار هر چند وقتی روی موانع باوری و ذهنی ات کار کنی و راه حل مناسب پیدا کنی کم کم روند تغذیه ات و ورزش هم اوکی میشه ( خودم دقیقا تمام موارد بالا را داشتم ، بی انگیزه، خسته و برای لاغری ورزش کردن انواع رژیم ها و عوارضش رو تحمل کردن و اکثر مشکلاتی که شما دارید)

۳-یک لباس حتی شده یک سایز کوچیک تر بخر! اکثر ماها برای پوشیدن لباس دلخواهمون میخوایم لاغر یا توپر بشیم پس لباس مورد علاقه ات حالا هرچند تا سایز کمتر را برای خودت تهیه کن و جایی قرار بده که مقابل چشمت باشه! تا انگیزه بگیری برای لاغری یا عضله ای شدن!

۴-تاکید موکد! برای لاغری یا برای توپر شدن ورزش نکن چون ضمیر ناخودآگاه براش مهم نیست لاغری یا نه! اما براش مهمه موقع ورزش از ته دلت شاد هستی ( تظاهر کردن نه هاااا دلی عمیق، عاشقانه ورزش کردن)

۵-مصرف آب را بیشتر کن!قبل از اینکه ورزش را اصلا شروع کنی اب خوردن را بیشتر کن! همیشه داشتن یک شیکر یا قمقمه که دوستش داشته باشی از لحاظ ذهنی کمک میکنه آدم بیشتر اب بخوره چون داریم اینطوری طبق میل ناخودآگاه پیش میریم ( دقیقا اون لذت آب خوردن رو دوست داره و اگر اب را با لذت نخوری مدام باید برای تخلیه ادرار بری یک جایی! پس آب وارد شده به بدن ،سموم جمع شده داخل چربی را حل نمیکنه که دفع کنه و همونطور که وارد شده خارج میشه!)

۶- رژیم و اینا رو بنداز دور! توی جلسات مشاوره خانمی بود انواع رژیم ها رو گرفته بود که لاغر بشه وقتی اومدیم و عادتهای غذایی را ‌متناسب با نوع شخصیتش دسته بندی کردیم و تک تک عادتهای غذایی مناسب و لذتبخش او را جایگزین کردیم خیلی راحت تر تونست سایز کم کنه ! یک خانم دیگری هم بود میخواست وزن اضافه کنه و هر چی دم دستش بود رو میخورد! اشتباه ترین کاری که هم به خودت صدمه بزنی هم باعث بشی ناخودآگاه واکنش منفی نشون بده و چربی آب کنی هم همینه! تغذیه اصولی که با لذت باشه هیکلت رو رو فرم میاره نه بی رویه و همینجوری غذا خوردن!!!

۷-نا امید نشو! این مورد در مراجعانم که از لحاظ ژنتیکی چاق یا لاغر بودن به وفور دیدم!!! چون مدام میگن این ارثیه! عزیز من منم چاقی ام ارثیه ولی الان اون باورهای مخربی که میگه چاقی یا لاغری ژنتیکی هستش و درمان نداره رو در خودم حل و فصل کردم و خیلی راحت دارم وزن و سایز کم میکنم پس تو هم میتونی!

۸-هیچ غذایی رو در ابتدا حذف نکن!!! بدنی که مدتها به خوردن یک سری غذاهای خوشمزه عادت کرده نمیتونه یهو اونا رو کنار بگذاره و اگر کنار بگذاری یهو قدرت ناخودآگاه به اراده تو میچربه و باهات لج میکنه و کاری میکنه اتفاقی بیفته که چندین برابر بخوری اون غذاها رو تا جبران روزهایی بشه که نخوردی و برای همینه خیلی ها رژیم میگیرن ولی یهو چندین برابر چاق میشن چون کارکرد ضمیر ناخودآگاه را در این مورد دست کم گرفتن! هر چقد. بیشتر تاثیر باورهای ضمیر ناخودآگاه را دست کم بگیری بیشتر ضمیر کاری میکنه که همینطور که هستی بمونی و تغییر نکنی پس هر چقدر روی تغییر باورهای ضمیر ناخوداکاهت سرمایه گذاری کنی کمه!

و در آخر دوست من!

بدنت هر فرمی داره اینو بدون که تو هم‌ارزشمند هستی و زمانی که خودتو بپذیری حتی چاق، حتی لاغر اونموقع میتونی تغییرات رو در زندگیت ببینی و ازهمه مهمتر لذت ببری😍

هیلدا خسروی ملقب به هیلی لرنینگ ( Instagram: hililearrnning ) مدرس و مربی رشد و توسعه روح و جسم.

رضا بازدید : 32 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:47 نظرات (0)

چاق شدن صورت با راهکارهای خانگی

لاغر شدن صورت یکی از مشکلات شایعی است که اکثر خانم ها و آقایان با آن مواجه هستند و برای برطرف کردن آن تلاش می کنند. اگر شما هم به دنبال روش های چاقی صورت هستید، در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که به کارتان می آیند. با وب سایت بهاره کلهر همراه باشید.

روش های خانگی و طبیعی بسیاری برای برجسته کردن صورت وجود دارد که برخی از آن ها لازم به فعالیت فیزیکی و برخی دیگر نیاز به مصرف مواد غذایی مشخص دارد که در زیر به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

تمرینات یوگا برای چاقی صورت

1. لب ها را روی هم قرار داده و لبخند بزنید. عضلات گونه را رو به سمت بالا ببرید. سپس انگشت های هر دو دست را در دو طرف دهان قرار داده و با کشیدن انگشت ها به سمت بالا، گونه ها را نیز بالا ببرید. این حالت را به مدت 20 ثانیه نگه دارید و 5 بار در روز تکرار کنید.
2. دهان خود را ببندید و لپ هایتان را باد کنید. 45 ثانیه به همان حالت بمانید و سپس به آرامی لپ ها را خالی کنید.
3. دهان خود را به شکل O و به گونه ای باز کنید که لب ها روی دندان ها قرار بگیرند و لبخند بزنید. سپس انگشت ها را روی گونه ها قرار دهید و به مدت 30 ثانیه گونه ها را بالا و پایین بدهید.

روش های چاقی صورت با سیب

متخصصان زیبایی بر این باور هستند که مصرف سیب تاثیر به سزایی در جوانسازی، زیبایی و چاقی صورت دارد. این میوه مفید حاوی مقادیر بالایی از کلاژن، آنتی اکسیدان و الاستین است. شما می توانید روزانه یک عدد سیب میل کنید. یکی دیگر از روش های چاقی صورت با استفاده از سیب، ماسک طبیعی است. برای این کار یک عدد سیب را رنده کرده و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. کلاژن و الاستین موجود در سیب نیز پوست را نرم و پرتر نشان خواهد داد.

روش های چاقی صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین E و C می باشد که تاثیر بسیاری در جلوگیری از پیری زودرس پوست ایفا می کنند. محققان طی آزمایشی از زنان خواستند که به مدت 90 روز، ژل آلوئه ورا مصرف کنند و به این نتیجه رسیدند که در این مدت،پوست آن ها از قابلیت ارتجاعی بهتری نسبت به سایر افراد برخوردار شده بود. برخی افراد به این گیاه حساسیت دارند و بهتر است پیش از قرار دادن ماسک آن، ابتدا روی پوست ناحیه زیر چانه امتحان کنند و در صورت عدم وجود آلرژی، مورد استفاده قرار دهند.

روش های چاقی صورت با عسل

عسل دارای قابلیت آنتی باکتریال و آبرسانی بوده و قادر است پوست صورت را جوان کند. یکی از روش های استفاده از عسل برای چاقی صورت، ماسک طبیعی می باشد. برای این کار کافیست عسل و میوه پاپایا را به میزان مساوی با هم ترکیب کرده و روی گونه ها بمالید. اجازه دهید حدود 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب شستشو دهید.

روش های چاق شدن صورت با گلاب و گلیسیرین

ترکیب گلیسیرین و گلاب نیز پوست را مرطوب و تمیز نگاه داشته و آن را شاداب تر می کند. شما می توانید این دو مواد را ترکیب کرده و در یخچال نگهداری کنید. شب ها قبل از خواب، مقداری از ترکیب گلاب و گلیسیرین را روی پوست ماساژ داده و صبح روز بعد شستشو دهید.

تاثیر شیر در چاق شدن صورت

شیر به دلیل داشتن مقادیر بالای آب، چربی و پروتئین، در چاقی صورت بسیار مفید واقع می شود. علاوه بر این، تاثیر بسیاری در پاکسازی و آبرسانی پوست نیز دارد. برای داشتن پوست و بدن سالم، توصیه می کنیم روزانه 3 لیوان شیر بنوشید. یکی دیگر از روش های چاق شدن صورت با استفاده از شیر این است که مقداری از آن را به وسیله پنبه روی پوست ماساژ دهید.

روش های چاقی صورت با استفاده از انواع روغن های طبیعی

ماساژ برخی روغن های طبیعی روی صورت موجب مرطوب و سالم نگه داشتن پوست می شود. علاوه بر این، در پر کردن گونه ها نیز موثر واقع می شود. روغن هایی که می توانید برای چاقی صورت مورد استفاده قرار دهید، به شرح زیر است:
- روغن بادام که از خاصیت نرم کنندگی پوست برخوردار بوده و رنگ آن را نیز بهبود می بخشد.
- روغن نارگیل که پوست را از اشعه های مضر خورشید در امان نگه می دارد.
- روغن آووکادو که برای متعادل سازی پوست های خشک بسیار مفید است.
- کره شیا که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده و پوست را شفاف و جوان نگه می دارد. برای برخورداری از خواص این ماده، 2 پیمانه کره شی را با یک و نیم پیمانه شکر دانه ریز ترکیب کرده و پس از حمام کردن روی پوست قرار دهید. ماسک را به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ داده و اجازه دهید 10 دقیقه به همان حالت بماند. سپس صورت تان را با آب گرم آبکشی نمایید.

تاثیر نوشیدن آب در چاقی صورت

نوشیدن آب هم می تواند در چاق شدن صورت شما تاثیر زیادی داشته باشد. به خصوص زمانی که ورزش های سخت و تمرینات بدنسازی انجام می دهید. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، معمولا با لاغری صورت مواجه هستند و پس از مدت زمانی احساس می کنند چهره شان دیگر آن جذابیت همیشگی را ندارد. برای حل این مشکل کافیست نوشیدن آب به میزان کافی را بین تمرینات ورزشی روزانه تان بگنجانید. نوشیدن آب به شما کمک می کند آب میان بافتی سلول های صورت تان تامین شده و عضلات شما پرحجم شود.

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات در چاق شدن صورت

میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند که در آبرسانی به پوست و پر نشان دادن چهره موثر واقع می شوند. علاوه بر این، زمانی که شما به مصرف میوه و سبزیجات به عنوان میان وعده خود روی می آورید، کمتر به سراغ غذاهای مضر مانند فست فودها و تنقلات پرچرب نیز خواهید رفت. در این بین، هویج یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید جهت آبرسانی هر چه بیشتر به پوست از آن استفاده کنید. این میوه مفید را در میان وعده هایتان قرار داده و این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا متوجه بروز تغییراتی در خود شوید.

مواردی که مانع چاقی صورت می شوند:

در مقابل مواد غذایی و محصولاتی که موجب چاقی صورت می شوند، مواردی نیز وجود دارند که مانع چاقی صورت هستند و در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

تاثیر مصرف دخانیات در جلوگیری از چاقی صورت

مصرف دخانیات و الکل موجب آسیب رساندن به پوست صورت شما شده و تحلیل رفتن ماهیچه ها را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، اگر قصد دارید صورت برجسته و زیبایی داشته باشید، دور مصرف این مواد مضر را خط بکشید.

آرایش کردن را محدود کنید

لوازم آرایشی به دلیل وجود مواد شیمیایی، آسیب های پوستی را در دراز مدت برای پوست شما به ارمغان خواهند آورد. اجازه دهید هر از گاهی پوست شما هوا بخورد و از انجام آرایش پرهیز نمایید.

تاثیر رژیم غذایی نادرست در جلوگیری از چاقی صورت

امروزه میزان استفاده از فست فودها و غذاهای چرب بسیار افزایش پیدا کرده است. این مواد غذایی علاوه بر این که به سیستم گوارش و سلامت قلب آسیب وارد می کنند، موجب بروز مشکلاتی پوستی مانند پیری زودرس، تیرگی پوست و ... نیز می شود. اگر صورتی زیبا و برجسته می خواهید، بهتر است به جای مصرف مواد غذایی مضر، مواد پروتئینی، انواع مواد معدنی، میوه ها و سبزیجات را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه نمایید.

تاثیر کمبود خواب در جلوگیری از چاقی صورت

کمبود خواب و داشتن اضطراب از جمله عواملی هستند که به سرعت روی پوست شما تاثیرگذار هستند. لاغر شدن پوست، بروز چین و چروک زودرس و همچنین افتادگی پوست از جمله مواردی هستند که از کم خوابی پدید می آیند. از این رو، اگر می خواهید صورتی پر و زیبا داشته باشید، بهتر است 8 ساعت کامل در طول شبانه روز استراحت کنید و از استرس ها و تنش های روزانه به دور باشید.

رضا بازدید : 36 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:46 نظرات (0)

۶ دلیل شگفت‌آور که چرا وزن کم نمی‌کنید؟
۱) بیش از اندازه می‌نوشید!
۲) بعد از تمرینات چربی سوزی، پرخوری می‌کنید!
۳) مقابل تلویزیون غذا می‌خورید!
۴) کم می‌خوابید!
۵) استرس بالایی دارید!
۶) مهم ترین عامل یعنی ویژگی های ژنتیکی خود را نمیدانید!

 


از رژیم غذایی خود پیروی می‌کنید، منظم ورزش می‌کنید و روزانه ۱۰٫۰۰۰ قدم پیاده‌روی می‌کنید ولی با این حال نمی‌توانید کاهش وزن داشته باشید. چیزهای کوچک بسیاری مسئول این امر هستند که به بیشتر آن‌ها هیچوقت فکر هم نکرده‌اید.

دلیل ۱: بیش از اندازه می‌نوشید!

نگران نباشید، در مورد نوشیدن آب صحبت نمی‌کنیم. آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های گازدار و اسموتی‌ها اغلب حاوی مقادیر بسیاری فروکتوز هستند و نباید برای رفع تشنگی از آن‌ها استفاده کنیم. همچنین مقدار کالری موجود در الکل بسیار زیاد است. ۱ گرم الکل برابر ۱ گرم چربی کالری دارد (۹ کالری در هر ۱ گرم). به یاد داشته باشید که مصرف چربی‌های باکیفیت برای بدن لازم است و به شما احساس سیری می‌دهد. در مقابل، الکل برای بدن شما فقط کالری دارد.

دلیل ۲: بعد از تمرینات چربی سوزی، پرخوری می‌کنید!

تا به حال شده است که بعد از ۲۵ دقیقه تمرین، مقدار زیادی کالری وارد بدن خود بکنید؟
درسته! اغلب ما بعد از ورزش، کالری بیشتر از نیاز واقعی‌مان مصرف می‌کنیم. بعد از ورزش پرخوری نکنید و در حد نیاز غذا بخورید.

دلیل ۳: مقابل تلویزیون می‌خورید!

به جای اینکه تنها مقابل تلویزیون غذا بخورید، در کنار خانواده، پشت میز بنشینید و شام میل کنید. اگر هنگام غذا خوردن حواستان پرت باشد، بیشتر غذا می‌خورید. دلیل آن این است که متوجه سیر شدن خود نیستید و کالری بیشتری مصرف می‌کنید. مراقب باشید هوشمندانه غذا بخورید (بدون حواس‌پرتی) و به طور کامل بر جویدن غذایتان تمرکز کنید.

دلیل ۴: کم می‌خوابید!

آیا می‌دانید کم‌خوابی باعث افزایش وزن می‌شود؟
در صورتی که شب‌ها کمتر از ۷ ساعت بخوابید، تولید هورمون گرسنگی گرلین افزایش می‌یابد. بنابراین، تمایل شما به پیتزا، برگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده زیاد می‌شود و احساس خستگی خواهید کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید به طور اصولی کاهش وزن را تجربه کنید، مطمئن شوید که به مقدار کافی می‌خوابید.

دلیل ۵: استرس بالایی دارید!

استرس بر هورمون‌ها و وزن شما تأثیر می‌گذارد. اگر بلد نباشید که در محل کار و زندگی خصوصی خود آرام باشید، درگیر گرسنگی هیجانی خواهید شد. تمایل به قند و کربوهیدرات‌های ساده افزایش یافته و به سادگی اهداف تغذیه‌ای شما از بین خواهد رفت. پس چه کار می‌توانید بکنید؟ به دنبال راه‌های مختلف کاهش استرس و افزایش متابولیسم خود باشید. دویدن، یوگا، دوش گرفتن و یا یک بعد از ظهر آرام با دوستان، موجب آرامش و کاهش سطح استرس شما خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر: کنترل استرس به کمک هنر خود مراقبتی<br/>

دلیل ۶: حساسیت‌های غذایی و پتانسیل ورزشی خود را نمی‌شناسید!

افراد با یکدیگر متفاوت هستند و باید مطابق با نیاز‌ها، توانایی‌ها و حساسیت‌ بدنشان برنامه غذایی و ورزشی خود را انتخاب کنند. هر فردی، ژنتیک و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اولین قدم، شناسایی پتانسیل ورزشی و حساسیت غذایی بدن‌تان به کمک ژنتیک است. احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند: جمعیت آفریقایی دونده‌های خوب و سریعی هستند. سرعت و چالاکی قهرمانان دو، انعطاف‌پذیری ژیمناستیک‌کاران و استقامت دوندگان ماراتون تصادفی نیست. مطالعات فراوان نشان‌داده‌اند که این توانایی‌های فوق‌العاده ناشی از وجود ژن‌های قهرمانی در این ورزشکاران است. جالب است بدانید که پژوهش‌ها همچنین نشان داده‌اند افرادی که مطابق با ژنتیک شخصی خود از رژیم های غذایی تبعیت می‌کنند، حدود دو برابر بیشتر از سایرین وزن کم کرده اند. یک نسخه یکسان برای همه وجود ندارد، پس اگر به دنبال تناسب اندام، زیبایی و سلامتی هستید بهتر است از تأثیرات ژنتیک بر بدنتان آگاه شوید.

مطالعه بیشتر:
آزمایش ورزش مای‌ ژن چه کمکی به شما می‌کند؟
آزمایش تغذیه مای‌ ژن چه کمکی به شما می‌کند؟

برگرفته از سایت سلامتی مای ژن

رضا بازدید : 31 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:46 نظرات (0)

محققان هشدار داده‌اند که افزایش نرخ چاقی در میانسالی می‌تواند باعث افزایش تعداد مبتلایان به خِرَدسودگی یا زوال عقل (دمانس) شود.

به گزارش انجمن بهداشت انگلیس ، خطر ابتلا به زوال عقل در افراد چاق در میانسالی تقریبا دو برابر افزایش می‌یابد.

دکتر لورا وبر و تیم مارش دریافتند که تا سال ۲۰۵۰ تقریباً ۷٪ از جمعیت بالای ۶۵ سال به زوال عقل مبتلا خواهند بود که اقدامات درمانی و نگهداری این افراد ۴۱ میلیارد پوند در سال هزینه به همراه خواهد داشت. در حال حاضر این گروه از بیماران ۲۳ میلیارد پوند در سال ایجاد هزینه می‌کنند.

نتایج این تحقیق بر لزوم اتخاذ سیاست‌ها و اقداماتی برای مقابله با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن از جمله زوال عقل تاکید می‌کند.

در مطالعه دیگری که در کنگره اروپا درباره چاقی در شهر لیورپول ارائه شد، پیش‌بینی شده بود که تا سال ۲۰۵۰، تقریبا نیمی از مردان و ۳۱٪ از زنان دچار چاقی مفرط خواهند بود.

بنا بر گفته‌ی دکتر سیمون ریدلی، رئیس بخش پژوهش در تحقیقات آلزایمر در انگلستان، تحقیقات نشان می‌دهد که چاقی در میانسالی یکی از عوامل افزایش خطر ابتلا به زوال عقل است و بر اساس مطالعات افزایش چاقی در انگلیس می تواند به افزایش نرخ زوال عقل در دهه‌های آینده منجر شود.

دمانس تا کنون نیز تأثیر زیادی بر افراد، خانواده‌ها و جوامع گذاشته است و این نکته که احتمال بروز دمانس می‌تواند حتا بیشتر از آنچه پیش‌بینی شده بود افزایش یابد نگران‌کننده است. ثابت شده که سن بزرگترین عامل خطر در ابتلا به زوال عقل است . بدون شک نمی‌توانیم سن خود را تغییر دهیم ، اما تحقیقات نشان می‌دهد که انتخاب سبک زندگی در دوران میانسالی می‌تواند به سالم ماندن مغز و ذهن ما کمک کند.

جسیکا اسمیت ، از محققین انجمن آلزایمر ، معتقد است که ما نمی‌توانیم پاسخ‌گوی "تبعات خطر نادیده گرفتن" خطر افزایش وزن باشیم.

درک تأثیر آنی چاقی بسیار آسان است، اما نمی‌توانیم تأثیرات بلند مدت آن را نادیده بگیریم. شواهد نشان می‌دهد که چاقی مفرط خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد. این مطالعه تأثیر چاقی در تعداد مبتلایان به این بیماری در آینده را مورد تاکید قرار می‌دهد.

تغییراتی که به زوال عقل منجر می‌شوند در طی سال‌های متمادی رخ می‌دهند ، بنابراین حفظ وزن در محدوه‌ی سلامت و ورزش منظم - به ویژه در دوران میانسالی - در کاهش خطر ابتلای شما به دمانس نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

رضا بازدید : 28 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:45 نظرات (0)

سلام بدون اتلاف وقت نمیرم سر 11 موضوع دلم میخواد یکم اذیتتون کنم.

توی جوامع امروزی چاقی معضل عجیبی شده و تقریبا هیچ کاری نمیشه کرد برای این بیماری خطرناک که همه درگیرش هستند.

نداشتن تحرک به چربی های دور کمرتون کمک میکنه که هرچه سریع تر یک جایی برای خودشون پیدا کنند و توی این دنیای فانی خودشون رو به صورتی جوادانه کنند.

این وسط یک عامل ناز و مامانی دیگه هم هست که میاد به چربی ها کمک میکنه که اون عامل هم شکر هست.

شاید بگید خب شکر چه ربطی به چربی داره؟ ( شاید هم نگید :D )

بدن ما برای این که بتونه به فعالیت خودش ادامه بده به انرژی نیاز داره که این انرژی برای ما به صورت غذا هست و خیلی هم لذت بخشه.

یک خبر خوب اینه که بدن ما برای تبدیل کردن این غذا به انرژی مورد نظر خودش نیاز داره که انرژی مصرف کنه،بله درست متوجه شدید بدن ما حتی در زمان خوردن خوراکی های جورواجور میتونه شروع به سوزوندن کالری کنه.

اما سوال اصلی این جاست که چرا چاق میشیم پس؟

خب اون غذا های درست حسابی هستند که بدن شمارو وادار به سوزوندن چربی و کالری میکنه.

بین مواد مصرفی که ما استفاده میکنیم سریع ترین جذب برای شکر و دیرترین جذب برای سبزیجات است.

 

و حالا 11 دلیلی که باید کمتر شکر مصرف کنیم

  1. اضافه وزن
  2. افزایش خطر ایست قلبی
  3. ایجاد جوش های پوستی
  4. ابتلا به دیابتپ
  5. افزایش ابتلا به انواع سرطان
  6. افزایش ابتلا به افسردگی
  7. پیری زودرس پوست
  8. پیری زودرس سلول ها
  9. کاهش انرژی
  10. افزایش ابتلا به کبد چرب
  11. و بقیه چیزا 😁

سخن پایانی :

یادم رفت بالا بنویسم که شکر باعث میشه یکسری از حس های درونیتون رو از دست بدید

برای این که خون اشباع شده از شکر کند تر حرکت کرده و جابه جایی در یک محلول سیر شده سخت از محلول خالص هست.

رضا بازدید : 26 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:44 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی اجمالی کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی و تحولاتی که در حوزه‌ی بیولوژی و درمان ایجاد کرده، می‌پردازم.

روزگاری هوش ماشینی برای ما صرفا جنبه‌ی سرگرمی داشت و شاید چیزی بود که فقط در فیلمای علمی- تخیلی، ما رو درگیر جهان انتزاعی و حقیقت‌جویی می‌کرد. هر قدر که جلوتر می‌ریم نمود هوش مصنوعی در جهان عینی رو بیش‌تر حس می‌کنیم، تا جایی که این فکر در ذهنمون جرقه می‌زنه که " نکنه یه وقت هوش ماشینی جای ما رو بگیره".🤔

همون‌طور که خودتونم متوجه شدید مطالب مذکور صرفا جهت ترغیب شما خواننده‌ی گرامی به ادامه این مبحث بیان شد! فکر ‌کنم دیگه همین قدر مقدمه‌چینی کافی باشه.😁

هوش مصنوعی اصلا چیه؟

هوش مصنوعی (AI) درواقع برنامه‌های پیشرفته‌ایه که به شبیه‌سازی رفتارهای خاص و هوشمندانه‌ی انسان مانند منطق، استدلال و تصمیم‌گیری می‌پردازه.

در اکثر نوشته‌ها و مقالات از هوش ماشینی به‌عنوان "دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند" یاد می‌شه. این تکنولوژی اومده تا زندگی بشر رو آسون‌تر و بهتر کنه.

یادگیری ماشین اساس هوش مصنوعی مدرنه؛ چون که الگوریتمیه که به ماشین اجازه می‌ده تا به‌صورت مستقل و بدون برنامه‌نویسی مشخصی، به یادگیری بپردازه. یادگیری ماشین دارای یک زیرمجموعه به نام یادگیری عمیقه که با توجه به داده‌هایی که قبلا با اون‌ها کار کرده، به AI امکان نتیجه‌گیری می‌ده. این کار به‌وسیله‌ی یک شبکه‌ی عصبی مصنوعی انجام می‌شه که یک سری الگوریتم یادگیری ماشین هستن.

برای خوندن مطالب بیش‌تر در زمینه انواع و شاخه‌های هوش ماشینی به مقاله هوش مصنوعی در فینتک مراجعه کنید.

رشدِ اثربخشی کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی روز به روز بیش‌تر و بیش‌تر می‌شه و به‌‌دنبال اون گام‌های بزرگی در جهت پیشرفت علم و تکنولوژی برداشته شده.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، بیش از 400 میلیون نفر در دنیا به ابتدایی‌ترین مراقبت‌های بهداشتی دسترسی ندارن و AI قابلیت تغییر این شرایط رو داره. هم‌چنین با استفاده از این تکنولوژی می‌شه در هزینه‌های زیاد مادی و معنوی صرفه‌جویی کرد.

از اونجایی که اشتباهات بیمارستانی یکی از دلایل عمده‌ی مرگ و میر بیمارانه، AI می‌تونه این خطاها رو تشخیص داده و از وقوع اونا جلوگیری کنه.

در ادامه به بررسی کاربردای هوش مصنوعی در صنعت پزشکی می‌پردازم:

مزایای هم‌پوشانی تکنولوژی و بیولوژی

  • تشخیص دقیق‌تر بیماری

هوش ماشینی در تفکیک داده‌ها فوق‌العاده عمل می‌کنه؛ به‌ویژه زمانی‌که داده‌هایی با حجم زیاد درباره‌ی موضوعی خاص، در اختیارش قرار بگیره. این مشخصه برای تشخیص بیماری‌ها بسیار مفید و امیدوارکنندس.

نتایج تصویربرداری پزشکی (رادیولوژی)، سوابق پزشکی بیمار، ژنتیک و... می‌تونن با هم ترکیب بشن تا نتایج تشخیص بیماری بهبود پیدا کنه. هم‌چنین ابزارهای AI می‌تونن روش‌های درمانی خاص رو به پزشکان پیشنهاد کنند که این توانایی به‌صورت عملی هم مورد استفاده قرار گرفته. یک نمونه از این توانایی مربوط به تشخیص سرطان پوسته.

ژنومیک شاخه‌ای از بیولوژی مولکولیه که با ساختار، تکامل، عملکرد و نقشه‌ی ژن‌ها سروکار داره. این علم با استفاده از اطلاعات به دست آمده از DNA افراد، اقدام به تشخیص بیماری می‌کنه.

هنگامی‌که این علم با هوش ماشینی تلفیق بشه، می‌تونه بیماری سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی رو در مراحل اولیه تشخیص بده. افزون بر این می‌تونه مشکلات پزشکی که شخص ممکنه در آینده با اون مواجه بشه، از روی ژن‌های اون شخص مشخص کنه.

به‌علاوه محققان به کمک الگوریتم یادگیری عمیق، امکان پیش‌بینی ناراحتی‌های قلبی رو آزمایش کردن و در این آزمایش به این نکته رسیدن که یادگیری ماشینی بهتر از انسان می‌تونه آناتومی قلب رو بر اساس امواج فراصوت طبقه‌بندی کنه. گفتنیه که این تکنولوژی در اروپا در موارد اورژانسیِ مربوط به حمله‌ی قلبی، مورد استفاده قرار گرفته.

کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی در تشخیص عفونت‌های قلبیِ تهدیدکننده، واقعا ستودنیه. تشخیص عفونت‌های قلبی مشکله ولی اغلب اون‌ها رو میشه با تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک به‌مدت حدودا یک هفته معالجه کرد.

برای تشخیص عفونت‌های قلبی، عمل جراحی نیازه که بهش قلب‌نگاری فرامری گفته می‌شه و در نوع خودش بسیار تهاجمی محسوب می‌شه. این عمل بالغ بر 2000 دلار هزینه به‌دنبال داره به‌علاوه تجهیزاتی رو می‌طلبه که بسیاری از بیمارستان‌ها فاقد اون هستن. این‌جاست که نرم‌افزار تشخیص عفونت‌های قلبی به یاری ما میاد و ظرف کم‌تر از 4 ثانیه با دریافت یک سری علائم حیاتی، یک پیش‌بینی محاسبه‌ای رو با دقت 99/99 درصد انجام می‌ده که منجر به تشخیص عفونت می‌شه.

  • انجام عمل جراحی به کمک ربات‌ها

در سال‌های اخیر استفاده از ربات‌ها در جراحی محبوبیت زیادی پیدا کرده. این ربات‌ها به پزشکان کمک می‌کنن که روش‌های درمانی پیچیده رو با دقت، انعطاف‌پذیری و کنترلی انجام بدن که فراتر از توانایی‌های انسانی باشه.

برای نمونه عمل‌های رباتیک به جراحان امکان استفاده از ابزارهای کوچیک‌تر برای برش‌های دقیق‌تر رو می‌ده؛ چراکه هوش مصنوعی در پزشکی با ترکیب سوابق پزشکی بیمار با داده‌های زمان حال و همین‌طور استفاده از داده‌های موجود از عمل‌های مشابه قبلی، روند عمل جراحی را موثرتر و قابل پیش‌بینی‌تر می‌کنه.

این ربات‌ها مجهز به بازوهای مکانیکی، دوربین و ابزار جراحی هستن که باعث افزایش مهارت، تجربه و دانش پزشکان برای انجام گونه‌ی نوینی از جراحی می‌شن. جراحان این بازوهای مکانیکی رو به‌وسیله‌ی یک رایانه کنترل می‌کنن و این ربات تصویری 3 بعدی از محل جراحی، همراه با بزرگنمایی ارائه می‌ده. این کار در گذشته امکان‌پذیر نبود و جراحان تنها بر قدرت چشمشون متکی بودن.

در جراحی‌هایی که به کمک ربات‌ها انجام می‌شن پس از جراحی، بیماران درد کمتری حس کرده و هم‌چنین زمان بهبودی بیمار نیز کاهش پیدا می‌کنه.

یک شرکت مشاور تکنولوژی به نام Accenture تخمین می‌زنه که عمل‌های جراحی صورت گرفته با AI می‌تونه باعث صرفه‌جویی 40 میلیارددلاری در صنعت پزشکی آمریکا تا سال 2026 بشه!😲

گفتنی است که این ربات‌های جراح تاالان موفق به انجام جراحی بدون کمک انسان نشدن. اما در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد خواهیم‌ بود که این ربات‌ها با AI و تکنولوژی یادگیری ماشینی، به‌تنهایی در اتاق‌های جراحی حضور دارن و جراحی‌های موفقی انجام می‌دن. تا رسیدن به این مرحله این ربات‌ها در کنار پزشکان فعالیت کرده و نتایج خوبی رو به عنوان دستیار رقم میزنن.

  • جمع‌آوری، مدیریت و دسترسی سریع به داده‌ها و اطلاعات پزشکی

یکی از مرزهای بعدی که قراره توسط کلان‌داده‌ها (Big data) فتح بشه، بدون شک صنعت بهداشت و درمان خواهد بود.

گاهی اوقات اطلاعات بسیار باارزش، در میان میلیون‌ها داده از بین میره و این امر موجب می‌شه تا زیان‌های چندصد میلیون‌دلاری به این صنعت وارد ‌بشه. هم‌چنین عدم توانایی در اتصال نقاط مهم داده‌ها، روند تشخیص مناسب و ایجاد داروهای جدید را کند می‌کنه.

تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تونه میلیون‌ها داده رو در چند دقیقه تجزیه و تحلیل کنه و اطلاعاتی از اون استخراج کنه که برای به دست آوردن اون‌ها، به صرف زمان زیادی نیازمند بودیم.

در یک محیط بزرگ مثل محیط حساس پزشکی، مدیریت اطلاعات یکی از چالش‌های پیش روی ماست. با استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی می‌تونیم با خودکارسازی بخش اداری، اسناد رو بر اساس محتوا و هدف ثبت کنیم، برنامه‌ریزی امور مربوط به بیمار رو به‌صورت خودکار انجام بدیم، روی کارایی کارمندان نظارت داشته باشیم و اطلاعات پزشکی رو طبقه‌بندی کرده و در دسترس داشته باشیم.

  • پرستار مجازی

هوش ماشینی به دنبال روش نوینی برای نظارت و مراقبته. با وارد شدن این تکنولوژی به پزشکی، وجود پرستار در کنار تخت‌خواب اندک اندک منسوخ می‌شه و جای خودش رو به پرستار مجازی میده.

این پرستارهای مجازی ممکنه در قالب اتاق‌های گفت‌وگوی مجهز به هوش ماشینی باشن؛ چراکه می‌تونن در زمینه‌هایی مانند نظارت بر بیماران برای اطمینان از اجرای دستورالعمل‌های پزشکی، یادآوری برای مصرف دارو، رفتن به قرار ملاقات پزشک، پاسخ به سوالات پزشکی و ارائه‌ی دستورالعمل‌های خاص به بیماران در حال بهبود یا بهبودیافته، همون کارایی رو داشته‌ باشن که پرستاران واقعی دارن.

  • تشخیص درد با هوش مصنوعی

هوش ماشینی به‌ کمک یک تکنولوژی پیشرفته، میزان درد افراد رو شناسایی می‌کنه. این سیستم که
Deep face life نام داره، نوعی الگوریتم یادگیری ماشینیه که بر پایه ویدیوهایی از حالات مختلف درد کشیدن انسان، آموزش دیده.

این سیستم با استفاده از این ویدیوها تونسته حالت‌های مختلف چهره‌ی انسان‌ها در حین تحملِ درجات مختلف درد رو با دقت و ظرافت فوق‌العاده بالایی یاد بگیره و درحال‌حاضر قادره درجات مختلف درد بیماران رو تشخیص بده. ضمنا دقت تشخیص این سیستم با توجه به سن، جنسیت و رنگ پوستِ افراد نیز بالاتر میره.

سیستم تشخیص دردی که امروزه استفاده می‌شه، سیستم آنالوگ بصری (VAS) نام داره. این سیستم با وجود کاربردی که داره، کاملا براساس الگوی پرسش و پاسخ طراحی شده و نتایج تشخیص اون با توجه به پاسخ‌های بیماران، می‌تونه به‌کلی متفاوت باشه.

سیستم‌های تشخیص درد بر پایه یادگیری ماشینی نمی‌تونن به طور کامل جایگزین سیستم‌های تشخیص درد VAS امروزی بشن. اما می‌تونن در بسیاری از شرایط  کارآمدتر باشن. برای مثال این سیستم می‌تونه تشخیص بده که آیا فرد در حال درد کشیدنه یا اینکه دروغ می‌گه!😳 در واقع هوش مصنوعی در پزشکی در تشخیص دروغ هم موثر واقع می‌شه!😅

این پروژه هم‌چنان در حال توسعه و پیش‌رویه و محققان امیدوارن که این سیستم رو در یک اپلیکیشن موبایل اجرا کنن تا پزشکان بتونن بدون دردسر به اون دسترسی داشته‌باشن.

  • هوش مصنوعی، کاشف آنتی‌بیوتیک‌

یک روش پیش‌گامانه‌ی یادگیری ماشین، انواع جدید و قدرتمند آنتی‌بیوتیک رو از مجموعه‌ی بیش از ۱۰۰ میلیون مولکول شناسایی کرده  که در برابر طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها، از جمله سل و انواع غیرقابل درمان، موثر عمل می‌کنه.

محققان معتقدن این آنتی‌بیوتیک که هالسین نامیده میشه، اولین آنتی‌بیوتیک کشف‌شده با هوش مصنوعیه. گرچه AI برای کمک به بخش‌هایی از فرآیند کشف آنتی‌بیوتیک مورد استفاده قرار می‌گرفته‌، اما این اولین باره که انواع کاملا جدیدی از آنتی‌بیوتیک رو بدون استفاده از هیچ فرضِ انسانیِ قبلی شناسایی می‌کنه. این کار به رهبری زیست‌شناس مصنوعی، جیم کالینز در موسسه فن‌آوری ماساچوست (MIT) منتشر شده.

  • هوش مصنوعی، داروساز کم خرج

دارو، عنصری تاثیرگذار در زندگی و تداوم حیات بشره. اگرچه قدمت دارو و داروسازی به هزاران سال قبل برمی‌گرده، با این حال علم و تکنولوژی‌های مربوط به اون، همواره شاهد پیشرفت‌های جدی بوده. خوبه بدونید که از هر 10 داروی جدیدی که فرایند تهیه‌ی فرمولاسیونش انجام میشه، 9 دارو به هنگام انجام تست‌ها و کسب مجوز با شکست روبه‌رو میشه. این موضوع هزینه‌های زیادی به شرکت‌های داروسازی تحمیل می‌کنه. این هزینه‌ها در حدود 1.3 میلیارددلار برای هر دارو برآورد شده.

استفاده از فناوری‌های مبتنی بر تحلیل کلان‌داده و هوش مصنوعی، می‌تونه موجب بهبود چشم‌گیری در زمینه‌ی داروسازی بشه؛ چراکه باعث افزایش دقت در مرحله‌ی تهیه‌ی فرمولاسیون و تقلیل هزینه و زمان در کل روند داروپژوهی و داروسازی میشه.

لازم به ذکره که بالغ بر 30 شرکت داروسازی در جهان، روی استفاده از هوش ماشینی و کلان‌داده، به‌منظور ساختن داروهای جدید تمرکز کردن.

از این دست شرکت‌ها می‌تونیم به شرکت داروسازی بین‌المللی نوارتیس (Novartis) اشاره کنیم که با شرکت‌ داده‌پردازی IBM، شرکت تجهیزات رایانه‌ای Intel، شرکت تحلیل داده‌ی Quantum black و دانشگاه MIT همکاری می‌کنه. بدون شک نواریس در استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پزشکی برای انجام تست‌های دارو، داروپژوهی و پروژه‌های تحلیل بیمار پیشتاز خواهد بود.

  • تشخیص اپیدمی به یاری هوش مصنوعی!

در تاریخ 25 ژانویه، رسانه وایرد (Wired) خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه استارتاپ بلو دات (blue dot) اولین هشدار رو در مورد اپیدمی ووهان چین اعلام کرده!

در این خبر ذکر شده که این استارتاپ کانادایی که با استفاده از الگوریتم هوش ماشینی، وقوع اپیدمی در مناطق مختلف جهان را پیش‌بینی می‌کنه، در 31 دسامبر وقوع یک اپیدمی ویروسی در ووهان را به مشتریان خودش هشدار داده.

این در حالیه که سازمان کنترل بیماری‌های آمریکا، تقریبا یک هفته پس از اون در این مورد هشدار داده.

شاید اگه امروز به شکل مؤثری از تکنولوژی‌های روز کمک گرفته می‌شد، می‌تونستیم به شکلی کارآمدتر از انتشار و نرخ مرگ‌ومیر بیماری‌هایی مثل ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

شاید بد نباشه مقاله‌ای در مورد ویروس کرونا که این روزها نقل مجالس شده، با شما عزیزانم به اشتراک بذارم.

آیا مغز غیربیولوژیک می‌توانه جای پزشکان رو بگیره؟

تکنولوژی‌های هوش مصنوعی از زمانی‌که وارد حوزه‌ها و صنایع دیگه شدن، جایگاه، نقش و کارکرد نیروی انسانی رو متاثر کردن. برای مثال در حوزه‌ی بانکداری افرادی که تسهیلات و وام‌ها رو ارزیابی، تعیین و اعطا می‌کردن، نقششون کاملا تغییر کرده و دیگه نقششون تحلیل‌گری نیست بلکه فقط اطلاع‌رسانی انجام میدن.

حالا این سوال مطرح میشه که با وجود تحولاتی که هوش ماشینی در صنعت پزشکی ایجاد کرده، آیا ممکنه جایگزین پزشکان بشه؟🤔

در پاسخ به این سوال باید بگم خیر؛ چون

یک ربات هرچقد هم که عملکرد بالاتری نسبت به پزشک داشته باشه، نمی‌تونه اعتماد بیماران رو به اندازه‌ی پزشک به خودش معطوف کنه و بیماران ترجیح میدن که توسط پزشک مداوا بشن و ربات، دستیار پزشک باشه نه جایگزینش.

یک ربات همیشه همه‌ی کارهای انسانی رو بهتر از انسان انجام نمیده و با وجود پیشرفت‌های وسیع AI ، هنوز هم برخی کارها رو انسان سریع‌تر، مطمئن‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر انجام میده. با این فرض که هوش مصنوعی بتونه تمامی فعالیت‌های انسانی رو پوشش بده، فاصله‌ی زیادی داریم.

یک ربات نمی‌تونه جایگزینی برای هم‌دردی و محبت انسانی باشه. شاید در آینده‌ی دور یا نزدیک، ربات‌هایی ساخته بشن که بتونن عواطف رو هم شبیه‌سازی کنن ولی باز نمی‌تونن جایگزین باشن؛ چراکه از درک احساسات وعواطف عاجزاند.🥰

 


نظرات و پیشنهادات شما عزیزان مایه‌ی دلگرمی ماست. اگه موضوعی هست که دوست دارید راجبش مقاله بخونید حتما با ما در میان بزارید.😉

رضا بازدید : 93 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:43 نظرات (0)

زمان، زمانه کرونا است و لباس استرس بر تن ذهنیت تمام جهان پوشیده شده ولی مشکل کجاست.

امروزه همه دنبال موارد بهداشتی جدید هستند. هر روز و هر لحظه اخبار کرونا رو دنبال می کنند تا ببینند چند نفر از عزیزان هموطن قربانی این ویروس شدند.

چند دستگی بین مردم به وجود آمده است.

  • عده ای در برابر دسته ای از مردم که مسافرت می کنند جبهه می گردند.
  • عده ای از مردم که مسافرت می کنند در برابر جامعه جبهه می گیرند.
  • عده ای از مردم به خاطر کارشان مجبورند که از کمپین در خانه بمانیم کرونا پیروی نکنند.
  • و ...

افزایش آمار کرونا این چند دستگی و به وجود آورده است و همه مردم هم دیگر را مقصر افزایش بیماری می دانند.

پروتکل های بهداشتی از رسانه ها اعلام میشه. هشدار های مربوطه از طریق رسانه ها اعلام میشه و همه این موارد به کرونا قدرت می دهد.

ما نباید موارد بهداشتی و رعایت کنیم؟!!!

ما صد در صد باید پروتکل های بهداشتی و رعایت کنیم ولی بدون استرس. برای مثال:

  • من دستمو بشورم چون کرونا میگیرم
  • من ماسک بزنم چون اگر نزم کرونا میگیرم
  • من بیرون نرم چون ... ... ...
  • من مسافرت نکنم چون ... ... ...

بهداشت برای سلامتی بسیار اولویت داره ولی نعمت سلامتی ما یک نعمت خدادادی است و ما باید در تمام طول عمر گرانبهایمان با رعایت موارد بهداشتی از این نعمت خدادادی مراقبت کنیم.

  • ماسک بزنیم ولی برای سلامتی نه به خاطر ترس از کرو...
  • بیرون نریم به خاطر سلامتی نه به خاطر ترس از کرو...

کسانی و میشناختم که با رعایت تک تک پروتکل های بهداشتی باز هم متاسفانه به این بیماری گرفتار شدند.

  • مگر این اشخاص در منزل نمی ماندند؟
  • مگر این اشخاص ماسک نمی زدند؟
  • مگر این اشخاص بهداشت را رعایت نمی کردند؟
  • پس چرا باز هم به کرونا گرفتار شدند؟

استرس عامل بیماری زا است. استرس و نگرانی و ترس مقاومت سیستم ایمنی بدن را به شدت کاهش می دهد. استرس و نگرانی و ترس، انسان را پیر و فرسوده می کند.

دلیل استرس شما چیست؟

شما استرس دارید که یه وقت سرما نخورید، پس استرس سرماخودردن قدرت سیستم ایمنی بدن شما را کاهش می دهد و بدن شما، به سرماخوردگی دعوت نامه می فرستد.

استرس بدن شما به خاطر یک بیماری درب وجودی شما را در برابر آن بیماری باز می کند.

پس استرس و کنار بذارید و موارد بهداشتی و حتما رعایت کنید. استرس و به خانواده و کودکانتان منتقل نکنید.

عده ای از والدین برای تنبیه کودکان از واژه کرو... استفاده می کنند. برای مثال:

فرزندم دستت را بشو تا کرو... نگیری.

فرزندم اگه غذا نخوری کرو... میگیری

و این استرس را هم به بچه منتقل می کنند.

از نظر بنده کودکان بی گناه ترین و با ارزش ترین قشر در جامعه هستند و متاسفانه کودکی این عزیزای دل با این بیماری ها و کشتار ها و اتفاقات درگیر شده است.

دوستان عزیزم که در حال مشاهده این مطلب هستید. حتما موارد بهداشتی و رعایت کنید. ولی استرس نداشته باشید. چون استرس زیاد و در منزل ماندن منجر به افسردگی می شود و متاسفانه اغلب افراد افسرده با بیماری های زیادی دست به یقه می شوند.

ترس نداشته باشید و آرامش داشته باشید. با تمام وجود آرامش داشته باشید. اگر تونستید و پیشنهاد من اینه که اخبار را دنبال نکنید چون اخبار و تلویزیون دستگاه تولید استرسه و در زمان های پخش اخبار کانال تلوزیون و با کنترل عزیز تغییر دهید.

باز هم میگم که موارد بهداشتی و رعایت کنید همیشه نه در این دوران و در زمان کرو... همیشه برای سلامتی و شادی و تندرستی بهتر موارد بهداشتی و رعایت کنید.

رضا بازدید : 22 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:42 نظرات (0)

میکروب شناسی پزشکی جاوتز ویرایش 2019 جدیدترین ویرایش از سری‌ کتاب‌های انتشارات مک‌گروهیل در زمینه‌ی میکروب‌شناسی پزشکی می‌باشد. با مطالعه‌ی این کتاب به درک عمیقی از میکروب شناسی بالینی دست پیدا خواهید کرد. در این کتاب انواع عکس‌های رنگی به سوالات مروری برای دانشجویان طراحی شده است.

میکروب شناسی پزشکی جاوتز ویرایش 2019، همواره به عنوان تنها مرجع برای دانشجویان، اساتید و متخصصان بالینی برای مطالعه عملکرد میکروارگانیسم در بدن انسان و تاثیر آن برروی سلامت و بیماری بوده است. تمامی اطلاعات موجود در این کتاب کاملا به‌روز می‌باشد.

در این کتاب بیش‌از 350 تصویر رنگی به همراه جزییات، 140 جدول برای تشخیص بیماری موجود می‌باشد. همچنین جدیدترین متودهای آزمایشگاهی و تشخیص بیماری نیز در ویرایش 2019 آن برای دانشجویان قرار گرفته است.

این کتاب شامل سرفصل‌های زیر می‌باشد:

  1. کلیات میکروب شناسی
  2. کلیات ایمنی شناسی
  3. باکتری شناسی
  4. ویروس شناسی
  5. قارچ شناسی
  6. انگل شناسی
  7. میکروب شناسی پزشکی تشخیصی و ارتباط آن با کلينيک

برای دانلود کتاب میکروب شناسی پزشکی جاوتز ویرایش 2019 از گروه آموزشی " یک آموزگار " می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

رضا بازدید : 27 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:40 نظرات (0)

اگر بیماری قلبی دارید و پزشک متخصص این موضوع را تایید کرده باشد، نیاز است تا به روش آنژیوگرافی به تشخیص رگ های مسدود پرداخته شود. حال می خواهیم بدانیم این موضوع چگونه انجام میشود و چه نتیجه ای خواهد داشت.

 

آنژیوگرافی چیست؟

آنژیوگرافی یک روش است برای تشخیص مشکلات قلبی و رگ های مسدود شده. در این روش، یک سوزن از طریق کاتتر وارد رگ شده و درون آن ماده ای رنگی تزریق میگردد. این کار به این خاطر انجام میشود تا بتوان در مانیتور به وسیله اشعه، رگ ها را نظاره کرد. رگ های مسدود شده و دارای مشکل در این فرایند به خوبی توسط پزشک قابل تشخیص خواهند بود.

آنژیوگرام چه چیزی را نشان می دهد؟

آنژیوگرافی در تشخیص مشکلات عروق خونی مانند آنوریسم ، ناهنجاری شریانی (AVM) ، تنگی شریانی از ایجاد پلاک ، تومورها و لخته ها بسیار خوب هستند.

آنژیوگرافی از راه دست یا پا؟

این سوال برای افراد وجود دارد که آنژیوگرافی از طریق دست اولویت بیشتری دارد یا از راه پا. به گفته ی دکتر محمد حسین نجفی و دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب امروزه آنژیوگرافی از طریق دست، بیشتر پیشنهاد می شود زیرا ایمن تر و کم تهاجمی تر است.

در آنژیوگرافی از طریق پا، بیمار درد بیشتری را احساس خواهد کرد و امکان دارد که شب در بیمارستان بستری گردد. اما در انژیوگرافی از طریق دست بیمار طی یک یا دو ساعت پس از انجام عمل می تواند مرخص شود. هم چنین دیگر خونریزی در محل تزریق وجود نخواهد داشت و طبیعتا درد کمتری را نیز حس خواهد کرد.

آیا آنژیوگرام آسیب خواهد زد؟

آزمایش طبیعتا نباید آسیبی وارد کند. برای آنژیوگرافی معمولی ، مقداری بی حسی موضعی از طریق سوزن ریز در مچ دست تزریق می شود و به محض اینکه بی حس شود ، یک برش کوچک ایجاد می شود تا داخل سوند شود. اگر بسیار عصبی هستید ممکن است به شما آرامبخش ارائه شود و در صورت بروز هرگونه ناراحتی از تسکین درد استفاده کنید ، اما بیشتر بیماران به آن احتیاج ندارند.

چگونه نتایج آزمایش را بدست آورم؟

رادیولوژیست سریعاً تصاویر شما را بررسی کرده و مستقیماً با پزشک مراجعه کننده خود ارتباط برقرار می کند ، که به نوبه خود درباره نتایج با شما بحث خواهد کرد.

رضا بازدید : 55 چهارشنبه 08 مرداد 1399 زمان : 11:36 نظرات (0)

تفکر رایج اما اشتباهی وجود دارد و این می باشد که، بیشتر افراد تصور می کنند رژیم لاغری فقط نخوردن را شامل می شود. در صورتی که این طور نیست. رژیم لاغری در واقع به کارها و عادات سالم غذایی برای بهبود سلامت حیات بدن گفته می شود که شامل، خوردن میوه و سبزیجات ،ورزش کردن، عدم استعمال دخانیات و نخوردن یا مصرف متعادل از الکل می باشد.

رژیم لاغری (غذا) در بسیاری از جوامع، یکی از راه های پرطرفدار برای کاهش وزن و همچنین رسیدن به اندام مورد نظر محسوب می شود. این امر به این دلیل است که، رژیم گرفتن غذایی نسبت به راه های دیگر لاغری مانند لیپوساکشن، استفاده از قرص های لاغری و ورزش کردن، راحت تر به نظر می آید.اگر هزینه متخصص تغذیه را با هزینه دیگر راه های لاغری مقایسه کنید، می بینید که رژیم لاغری هزینه کمتری خواهد داشت. بنابراین بسیاری از افرادی که دارای اضافه وزن هستند به رژیم های لاغری روی می آورند.

رضا بازدید : 62 جمعه 23 اسفند 1398 زمان : 16:56 نظرات (1)

از جمله فواید این دانه به ضد تب و ضدیبوست بودن، ضد قارچ و ضد زکام بودن نیز می‌توان اشاره کرد. این دانه برای بیماری‌های عصبی مفید بوده و قلنج و سوء هاضمه‌ای که بر اثر ضعف و ناتوانی باشد را بهبود می‌بخشد. زنیان به جذب بهتر و موثرتر مواد غذایی کمک کرده و سوء هاضمه را از بین می‌برد و مانع از بروز چاقی و انباشته شدن چربی در بدن می‌شود.

از جمله خواص دارویی زنیان می‌توان به آنتی اکسیدان بودن، ضد تب، ضد میکروب، ضد قارچ، ضد آسم، ادرار آور بودن، قاعده آور بودن، مسهل بودن اشاره کرد. همچنین زنیان برای لاغری، رماتیسم، تنگی نفس، بیماری‌های معده نیز بسیار مفید است. از سویی دیگر زنیان ضد میکروبهایی از جمله اشرشیاکلی، سالمونا تیفوزا و میکروسپوریوم می‌باشد.

از سویی دیگر زنیان دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری است که برای درمان و پیشگیری از ایجاد آکنه و جوش موثر است. همچنین برای درمان اگزما و جوش‌های خارشی می توان از دانه زنیان استفاده کرد.به جهت داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در دانه زنیان، از فرآیند سفیدی مو جلوگیری کرده و احتمال سفیدی موها را کاهش می‌دهد.

رضا بازدید : 29 سه شنبه 13 اسفند 1398 زمان : 23:00 نظرات (0)

خونریزی در سه ماهه اول بارداری

حدود ۲۰ درصد از بانوان در سه ماهه اول بارداری و در طول ۱۲ هفته اول، نشانه‌هایی از لکه بینی مشاهده می‌کنند که دلایل آن عبارتند از:

۱- وجود جنین

در طول ۱۲ روز بعد از حاملگی ممکن است که زن باردار لکه‌های خونی را مشاهده کند و فکر کند که همانند لکه‌های دوران پریود است و هنوز نداند باردار شده است.این لکه بینی به دلیل جایگزینی جنین اولیه در رحم است و بیشتر از چند روز یا چند ساعت ادامه نخواهد داشت.

۲- سقط جنین

بیشترین دلیل نگرانی مادران باردار از خونریزی در طول ۱۲ هفته اول دوران بارداری، مربوط به سقط جنین مکرر در این دوره زمانی است.حدود نیمی از بانوان که در این زمان خونریزی داشته‌اند، نهایتا جنین خود را سقط می‌کنند، اما این دلیل نمی‌شود که در هر لکه بینی ناچیزی دچار نگرانی شوند، مخصوصا اگر علائم دیگری نداشته باشند.

رضا بازدید : 34 جمعه 09 اسفند 1398 زمان : 10:00 نظرات (0)

در قرن اخیر به دلایل گوناگونی، بشر به سمت توجه بیش از پیش به فرم فیزیکی اندام خود رفته است و رسیدن به لاغری و خوش فرمی اندام، به بدیهیاتی از زندگی در دهه‌های اخیر تبدیل شده است.

موج لاغری که با گسترش شبکه‌های اجتماعی روز به روز بر تعداد افراد علاقه‌مند به خوش فرم شدن افزوده، سبب شده که بسیاری از افراد به شیوه‌های گوناگون پناه ببرند تا بتوانند خیلی سریع لاغر شوند.

راهکارهای گوناگونی برای لاغر شدن وجود دارد، برخی به دنبال استفاده از شیوه‌های دشوار و استاندارد نظیر ورزش کردن و برخی دیگر برای لاغری به کلینیک‌های پزشکی می‌روند؛ اما با این حال روز به روز به روش‌های جدیدی برای این منظور ایجاد می‌شود.

در این مقاله هدف اصلی ما بررسی مقولهٔ لاغری با تاکید بر لاغری سریع شکم بدون ورزش است که می‌خواهیم بدانیم چه روش‌هایی برای لاغری سریع شکم بدون ورزش و بی‌دردسر وجود دارد. با ما در ادامه همراه باشید تا از رازهایی جالب و جدیدترین متد لاغری سریع شکم بدون ورزش مطلع شوید.

 

 

رضا بازدید : 58 یکشنبه 20 بهمن 1398 زمان : 23:10 نظرات (0)

چقدر با خواص سیاه دانه آشنا هستید؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات خود به سراغ درمان های سنتی می روید، مطمئنا در رابطه با سیاه دانه نکات بسیار زیادی را شنیده اید.

در واقع سیاه دانه در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهند و به دلیل خواص بسیار خاصی که از خود به جای گذاشته همواره به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی گیاهی و حتی جایگزینی مناسب برای درمان های دارویی شناخته شده است.

 

رضا بازدید : 50 دوشنبه 30 دی 1398 زمان : 15:05 نظرات (0)

کبد چرب چیست؟

متخصصان فعال در این زمینه بر این عقیده اند که کبد یکی از مهمترین اندام های داخلی بدن به حساب می آید که وظیفه مهم تصفیه مواد سمی از خون، سنتز پروتئین و ذخیره ریز مغذی های مورد نیاز بدن را بر عهده دارد.

 

رضا بازدید : 35 شنبه 28 دی 1398 زمان : 19:54 نظرات (0)

طبق آمار وزارت بهداشت که در اردیبهشت ماه سال 98 ارائه کردند، بیش از 59 درصد از ایرانیان دارای اضافه وزن هستند، این یعنی تقریبا 60 درصد افرادی که در اطراف خود می بینیم چاق هستند. بسیاری از مردم برای کم کردن وزن خود به ورزش و رژیم های لاغری  روی می آورند و برخی نیز که ورزش کردن برایشان دشوار است یا وقت آن را ندارند و اراده گرفتن رژیم های غذایی لاغری را ندارند، به استفاده از قرص های لاغری روی می آورند.

قرص ادیوس نیز جز این قرص های لاغری است که شاید در مورد آن از دوستان و آشنایان خود شنیده باشید، در این مقاله از قرص لاغری ادیوس و تاثیرات آن و در کل درباره قرص های لاغری صحبت شده است که امیدوارم مفید واقع شود. با ما همراه شوید.

قرص لاغری ادیوس

 

رضا بازدید : 36 شنبه 14 دی 1398 زمان : 22:21 نظرات (0)

زونا و علائم ابتلا به آن

واضح ترین علائم ابتلا به زونا معمولا سوزش و درد در یک قسمت از بدن یا صورت است. درد معمولا در یک طرف بدن و بخش های کوچک اتفاق می افتد و سپس تاول‌های دردناکی در پی آن ظاهر خواهند شد. این تاول ها در یک سمت بدن ایجاد می شوند و اغلب کمر، گردن، شکم یا صورت را درگیر خواهند کرد. بعضی از افراد دچار تب، سردرد، آشفتگی معده یا حال عمومی ناخوشایند، می شوند. درد ممکن است روزها قبل از ضایعه پوستی ایجاد شود و می تواند خفیف یا شدید باشد.

 

 

رضا بازدید : 34 یکشنبه 10 آذر 1398 زمان : 23:40 نظرات (0)

حتما برای شما هم این اتفاق رخ داده است که با وجود رعایت رژیم غذایی و ورزش های مرتب قسمت هایی مانند شکم و پهلو را نمی توانید لاغر کنید و یا اینکه تجمع چربی در بدن شما تنها در یک اندام ایجاد شده است. لیپوماتیک یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن چربی هایی است که تا کنون قادر به از بین بردن آن ها نبوده اید . در ادامه با ما همراه باشید .

رضا بازدید : 61 شنبه 04 آبان 1398 زمان : 11:07 نظرات (0)

با خواص تخم شربتی آشنایید؟

مطمئنا بارها از تخم شربتی در تهیه غذاهایتان استفاده کرده اید که از جمله شایع ترین آن میتوان به فصل گرما و تهیه شربت های مختلف اشاره کرد، زیرا کاربرد بسیار مناسبی برای رفع عطش و تشنگی دارد. اما آیا میدانستید که تخم شربتی همان دانه ریحان و گیاهی یک ساله است؟ این گیاه به واسطه خواص بسیار زیادی که دارد همواره مورد توجه بسیاری از متخصصان در زمینه های مختلف قرار گرفته است و با توجه به نیازهای تغذیه ای ما میتواند نقش بسزایی در سلامتی داشته باشد. از همین رو در این مقاله در نظر داریم به برخی از مهمترین خواص تخم شربتی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

قبل از اینکه نسبت به شناخت خواص تخم شربتی آگاهی پیدا کنید، در نظر داریم تا در وهله اول این دانه سیاه و مغذی را خدمت شما معرفی کنیم. از همین رو باید بدانید که این گیاه سیاه رنگ، نوعی گیاه ریحان و بومی هندوستان است که البته از آن به عنوان ریحان شیرین یاد می کنند و همواره خواص بسیار زیادی را برای افراد پدید می آورد. این دانه های سیاه رنگ سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و چربی های ضروری است و مقدار زیادی فیبر دارند. نکته بسیار جالبی که در رابطه با تخم شربتی وجود دارد این است که هیچ کالری را برای افراد به همراه نخواهد داشت. همچنین این توانایی را دارد که به کنترل دیابت بپردازد و برای پوست نیز خواصی را به همراه خواهد داشت.

 

  • از بین بردن یبوست و نفخ

یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که میتوان برای رفع یبوست به کار برد استفاده از تخم شربتی است. در واقع تخم های شربتی به طور کاملا طبیعی به سم زدایی بدن می پردازند و میتوانند حرکات روده را به طور قابل توجهی تنظیم نمایند. همچنین به دلیل وجود روغن های فرّار در آن، در از بین بردن گاز و نفخ دستگاه گوارش نقش بسیار موثری ایفا می کنند. علاوه بر تمام موارد گفته شده بسیاری از پزشکان از این نوشیدنی به عنوان یک پاک کننده معده موثر یاد می کنند. برای اینکه بتوانید نتیجه معقول و مناسبی را از این روش دریافت کنید باید آن را با مقداری شیر مخلوط کرده و هر شب، قبل از رفتن به تخت خواب میل نمائید.

 

  • کنترل قند خون

آن دسته از افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند باید به این مسئله آگاه باشند که از جمله مهم ترین خواص تخم شربتی، کنترل سطح قند خون است. تخم شربتی این توانایی را دارد که متابولیسم بدن را کند کند و تبدیل کربوهیدرات به گلوکز را تا حدود زیادی به کنترل خود در آورد. برای اینکه بتوانید معجونی متناسب برای خود تهیه کنید بهتر است که مقداری از این دانه های ریحان را خیس کرده و آن را در یک لیوان شیر بریزید و به عنوان صبحانه میل نمائید. مطمئن باشید که این نوشیدنی برای برای افراد مبتلا به دیابت بسیار سالم و مفید است.

 

  • کاهش وزن

در وهله اول باید بدانید که تخم های شربتی، مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای چرب مانند امگا 3 را در خود جای داده اند که این امر متابولیسم و در نتیجه چربی سوزی را در بدن به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین تخم شربتی به واسطه دارا بودن مقدار زیادی فیبر، تا مدت زمانی طولانی شما را سیر نگه میدارد و از هوس های غذایی جلوگیری می کند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه از تخم شربتی به عنوان یک میان وعده قبل از غذای اصلی برای کنترل اشتهای بیماران خود بهره میگیرند.

 

  • کاهش حرارت بدن

اگر بخواهیم به دیگر خواص تخم شربتی اشاره کنیم باید توانایی آن در کاهش حرارت بدن را نام ببریم. شما این مسئله را در برخی از کشورهای آسیایی خصوصا تایلند میتوانید به وفور مشاهده کنید. آنها از تخم شربتی به همراه آب، شکر، عسل و حتی شیرنارگیل برای تهیه انواع نوشیدنی استفاده می کنند. زیرا تخم شربتی در فصول گرما به عنوان یکی از بهترین خنک کننده های بدن شناخته می شود. و این توانایی را دارد که حرارت بدن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد و طراوت خاصی را در بدن و همچنین در افراد به وجود آورد.

 

تصویری از تخم شربتی

رضا بازدید : 69 دوشنبه 01 مهر 1398 زمان : 13:18 نظرات (0)

اگر شما می خواهید مطمئن شوید که اگر شما باردار هستید ، شما نیاز به پایین به داروخانه برای یک کیت تست (و یا آنلاین سر اگر می خواهید به کمی بیشتر با احتیاط). اما اگر شما می دانید چه به نگاه کردن ، شما ممکن است قادر به بلند کردن بر روی برخی از علائم اولیه است که شما به زودی می شود برای دو خوردن.

 

اجازه دهید که شما را از طریق 10 علائم شایع حاملگی در اوایل راهنمای.

 

1. اواخر دوره: چند روز باید به شما صبر کنید ؟

بسیاری از نشانه های اولیه بارداری بسیار شبیه به کسانی که youd تجربه در سراسر زمان دوره خود را--بنابراین به نتیجه گیری علائم بارداری کبیسه نیست! هیچ یک از نشانه های زیر برای بارداری قطعی است ، بنابراین آنها یک نشانه کلی به جای هر چیزی بیشتر در نظر بگیرند. اگر می خواهید تأیید کنید که درک کرده اید ، باید یک آزمایش حاملگی بگیرید.

 

البته ، شایع ترین دلیل برای یک زن به گمان است که او باردار است--و در واقع به یک تست حاملگی--از دست رفته یک دوره است. با این حال ، بارداری تنها دلیل برای از دست دادن یک دوره نیست. کاهش وزن و افزایش, تغییر هورمونی و استرس همه می توانند شما را به جست و خیز چرخه بنابراین شما نمی توانید مطمئن شوید تا زمانی که شما یک آزمایش مثبت بارداری!

 

اگر یک هفته یا بیشتر از تاریخ دوره مورد انتظار خود را گذرانده, شما ممکن است نیاز به در نظر گرفتن احتمال که شما باردار هستید, اما این می تواند غیر قابل اعتماد اگر چرخه قاعدگی خود را نامنظم است. اگر هر گونه احتمال وجود دارد که شما ممکن است باردار, یک آزمون حاملگی در اسرع وقت و یک قرار ملاقات با دکتر خود را.

 

2. تغییرات پستان

شما احتمالا در حال حاضر به انتظار تغییرات پستان در دوران بارداری می دانم, و برای برخی از زنان این یکی کوئیک فیت از نشانه های اولیه که یک نوزاد در راه وجود دارد. سطح هورمون شما به طور گسترده ای در طول دوره بارداری متفاوت است و این باعث تغییرات بسیاری در بدن شما, از جمله به سینه های خود را.

 

شما ممکن است متوجه است که سینه های شما عبارتند از:

 

متورم

دردناک

حساس

سنگین

آرئول (منطقه اطراف نوک پستان) ممکن است تیره

درد پستان یا ناراحتی می تواند در مراحل اولیه حاملگی مشکل باشد ، اما هنگامی که هورمون های شما شروع به حل و فصل کردن شما می توانید انتظار بیشتر از این علائم را به حل و فصل

رضا بازدید : 61 شنبه 18 خرداد 1398 زمان : 9:24 نظرات (0)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,054
  • بازدید کلی : 3,769